https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=3740281392947104021#pageelements

Jun 21, 2010

The Anime Character Quiz: VIDEOS!!!!!

Wooot, there's a lot of updates today. Hehehe, its my attempt to make up for the lack of contents this past week.

19859_282806976028_569886028_3583221_272329_n

Anyway, so I played a small game with some cosplayers during Soy’B and this is the final consolidated video.  How the game works is, I will show a video slideshow of 30 Anime Character pictures and the cosplayers have to say out the name of that specific Anime character as fast as possible.

Sounds easy? 

Well, it would be if you had all the time in the world to think. But nope, they (or you if you’re gonna attempt) only have 3 seconds each. If you’re game enough for it, then go ahead and try the quiz below!

How did you fared xDDD ???  Tell me your score in the comments!

I bet you stumbles and sluttered and probably waved your hands hysterically at the screen. Just like what some cosplayers did in the video below. Enjoy =)

Isn’t it very HAHAHHALOLWTFBBQXD?????? 

IMG_7501-46

Can’t remember who took this photo >.< If you know who did, please comment and I'll update!

Gotta love their reactions ! Much apologies for taking so freaking long to churn this video out. Literally 6months *palms forehead*. But in my defense, I did a lot of other stuffs like Just Be Friends Cosplay PV , TCC videos, Worldwide Cosplayer Photo Journeys, work, life, my own cosplays etc etc so well……you really can’t blame me can ya ?

Untitled-1

And of course, the biggest reason why this took so long was…………………because it’s FREAKIN INSANE TO EDIT!!!!!!!! See those little vertical lines in the pic above? every 2 lines symbolizes one cut, and that’s the simpler way of explaining things.

Anyway, nuff with my complains. I guess this is something you guys won’t understand *sigh*. Hope you enjoyed the videos and remember to  follow the blog and the blog’s twitter to get updates! Tata !!!

EDIT:
I figured you guys might want the correct answer so here it is xD

  1. Son Goku (Dragonball)
  2. Killua (Hunter x hunter)
  3. Alucard (Hellsing)
  4. Kira Yamato (Gundam Seed)
  5. Shana (Shakugan no Shana)
  6. Natsume (Natsume Yuujinchou)
  7. Ayanami Rei (Neon Genesis Evangelion )
  8. Lina Inverse (Slayers)
  9. Tamaki Suoh (Ouran Host Club)
  10. Kos-Mos (i forgot :P)
  11. Kon (BLEACH)
  12. Saber (Fate Stay Night)
  13. Uzumaki Naruto (Naruto)
  14. Asahina Mikuru (The melancholy of Suzumiya Haruhi)
  15. Syaoran (Tsubasa Chronicles)
  16. Sagara Sousuke ( Full Metal Panic)
  17. Edward Elric (Full Metal Alchemist)
  18. Asakura Yoh ( Shaman King)
  19. Johan (Monster)
  20. Luffy ( One Piece)
  21. Haruko (FLCL)
  22. Heero Yuy (Gundam Wing)
  23. Suzumiya Haruhi (The Melancholy of Suzumiya Haruhi)
  24. Onitzuka (Great Teacher Onitzuka)
  25. Kuchiki Rukia (BLEACH)
  26. Sakura (Tsubasa Chronicles)
  27. Chii ( Chobits)
  28. Chibimoon (SailorMoon)
  29. Mogami Kyoko (Skip Beat)
  30. Inu Yasha (Inu Yasha)

 

19 comments:

allkhe said...

Nice one! I found myself unconsciously flapping my hands while trying to guess the characters

Was the blond hair man whom one of the cosplayers called 'my father' Johan from Monster? That was one of the few that I was certain I was right, but not sure...

anyways, funny vid! I love the reactions of the cosplayers!

Violently Natural said...

Ha ha! I love that one guy called Kon Pedobear! That was greatly amusing to me.

lenneth said...

Awesome!!! Definitely worth the wait, Kaika! I was trying really hard not to laugh in the office but I still did =x

It brings back so much memories and nice to see others in it and to how they fare!

My verdict:
Cubie and Mitsuki - Otakus =x!?
Verse and Xiaobai - Veeeery cute duo, and very high LOL
Dan - IS MAD. HAHAHA!
Envy - Cool and calm like always =x
Adrian - Poor guy used in your vid LOL!

Keep the videos coming dear! Looking forward to more. 8D

Sidekick said...

This really liven up my blue monday, thank you for the awesome hardwork!! damn enjoyable to watch the reactions, i demand for second round hahaha

Dan the Farmer said...

/)_(\ and all I did was stared and looking dumb-struck QAQ;;

8'D and I still can't answer most of them in one second! HURHURHUR

Xiaobai said...

This must be one hell of a vid editing proj!! OTSUKAREEEE!! XD It's fun watching the other's reaction too!! (and verse going all 'UH UH UH' HAHA)

Revive said...

OMG otsukaresamadeshita! I looked pretty retarded-ly unglam laughing like a mad Len haha! It was fun though. <333

Dan's face is too epic LOL! Definitely look forward to future videos! >D

min said...

Sorry I was more amused by Dan than anything else. HER FACE IS EPIC LAH HAHAHAHAHAH

Jac said...

so cute lol!

Laurie said...

Hahaha I only scored 20 XD...There were characters I knew but didn't know their names. Hahaha...Dan's face was so funny and the arrows made it funnier ^ ^

saku-chan said...

Someone showed me this and I played. I got 25. yay. Not bad i think.

Kaika ( aka Elpheal) said...

Alkhe: ahhaha I think that's the most natural reaction ^_^ Thanks for the comment!

John appeared some where in the middle/ end.... anyway the answers are all above ^^


Violently Natural: LOL!!!! Pedobear! I was totally "O_o?!" when he said that in rl

Lenneth: Hahha thanks for the comment babeee. U gers were so cute and gamely! pls lemme paparazzi again coming cosfest!


SideKick: Hellow SUper cosplayer sidekick! XDD 2nd round?!?!?! I don't know if I still wanna do this mad editing project or not |||| oTL


Dan The Farmer: HAHAH COME BE MY REPORTER LAH JOO!!! *drags*


Revive: hahaha you looked great! *whispers* Compared to Verse & Xiaobai you already very glam le =X=XXX *Shhhh*

Min: HAHAHHAA look at Xiaobai & verse too! after that look at cvy & lenneth XD

Jac: totally xD

Laurie: ahhaha 20/30 is pretty high yeah? Dan is totally epic XD

Saku: great^^!

Anonymous said...

You know you are old-taku when you score like 26/30 there....

RayWing

rikachu said...

26/30 too! i missed out on Natsume, Johan, Kyoko and Yoh HAHAH cuz I don't watch those haha OTL

Raywing> THEN I AM AND OLD-TAKU and I am like how many years younger than you huh LMFAO

Envy said...

LOL Lenneth as Okita squeeing is priceless!

Dan has the OMG eyes O_O

Cvy loves her Killua XDD

maria-tachi said...

Dan is super funny!~ I love the reaction of all the cosplayers.

Ah yuan and Hoshi should watch more anime sia cause I have high expectation of you two initially. Haha

Inuran said...

I think me and gerald's reaction was quite mild, like poker card face... hahaaa...

The others are so hyper about it da~

Jesica said...

X3!!!
I want to go to a cosplayer conference too!! X3!!

Cindy said...

i knew like one third of them^^"
wish ppl did this for our cons:DD

Powered by Blogger.